Monday, November 8, 2010

Tak Penting Pun Siapa Aku Kan?

Ampun jika aku terkasar
Hanya aku perlu menjernih
Kau tak payah nampak
Biar aku saja yang rasa

Tak penting siapa aku kan?

Bukan niat ini mahu memerli meski mencaci
Hanya monolog untuk menenangkan siapa di dalam

Aku tidak perlu bimbang siapa aku pada kau,
Yang penting siapa kau pada aku

Penting itu abstrak
Siapa boleh nampak?

Hanya diri ini yang rasa.

Oh ya, cinta tidak semestinya perlu dua hala.
Bertepuk sebelah tangan?
kata apa saja

mungkin aku tersalah rasa
mungkin aku salah menghakimi
atau mungkin aku masih belum memahami

4 comments:

Zulfahmi Abidin said...

bukan main perasaan lagi entry nie.tak paham sbb aku bukan kaki puisi.tp mcm entry syok sndri.hehee

Terkini: 1. Bende yang hebat itu berasal dari tempat yang hina 2. Emosi Mistik Rock n Roll 3. Kaki Belit Depan Masjid

Nana iidyLL said...

anda penting dhati blogger picisan ini lor....
jgn kesah dgn pndangan org ln selagi kmu berada djln yg benar...

shned shahabuddin said...

hmmm. macam tengah sentap je.

anak abdullah said...

@zulfahmie, biar syok sendiri. janji ada feeling. jangan obses sudah

@Kak Nana, jalan yang benar. hehe. harap macam tu la =)

@shnedd, tak sentap sangat lah. terasa sikit je. mungkin perkataan je yang nampak sentap =P