Saturday, February 20, 2010

Berlian Tak Selamanya

Ada lagu 'Diamond Are Forever' gua layan.
Ada lagu 'Diamond Aren't Forever' gua lagi layan. Berlian dikatakan unsur paling keras di atas muka bumi namun, sekeras-keras unsur adalah yang paling rapuh.

Kita kumpul duit banyak-banyak, dah padam nanti adakah jaminan untuk berbelanja di sana? Berduitlah seadanya. Cukup untuk makan, minum dan terus hidup.

Kita beli baju mahal-mahal, pabila kotor; mesti dibasuh. Baju hanya dipakai untuk meliputi tubuh daripada kesejukan atau radiasi namun gaya hidup berbaju mahal menjadi pegangan. Pakai baju semata-mata tidak mungkin memenuhkan perut hingga ada yang berlapar untuk sehelai baju.

Usahlah mengejar kekayaan. Kekayaan bukan simbol kejayaan.

Terimalah persembahan Bring Me The Horizon

2 comments:

deus X machina said...

bring me the horizon!!!!!

kadang2 perlu juga kekayaan ni
terutama kalau nak ngorat awek2 hot
keh keh keh

Anak Abdullah said...

btol gak tu bro..tapi seadanya je la..aku taknak awek kaki kikis..mata mr krab..nanti anak2 aku mpun macam tu..ouh