Wednesday, July 22, 2009

Mengenali Anoreksia Dan Kebuluran

Antara alasan untuk tidak menghabiskan makanan adalah TAKSEDAP, NAKKURUS, DUIT BANYAK, NAMPAK KAYA dan DIET YANG SIHAT.
Mak masak taksedap boleh jadi alasan namun sangat derhaka. Adab terhadap ibu bukanlah fokus untuk artikel kali ini, namun isu manusia yang enggan bersyukur menjadi tumpuan.
Sila lihat manusia-manusia bodoh di bawah;




Cantikkan? Kurus memang cantik. Bak kata mereka. Mereka semua telah menghidap penyakit yang dicipta oleh mereka sendiri di yang dipanggil ANOREKSIA. Penyakit psikiatri (mental) yang menggambarkan gaya pemakanan yang tidak sihat dan menyebabkan berat badan berkurang dengan ektrem dan bentuk badan yang menakutkan kerana takut berat badan akan naik dan menjadi 'gemuk'. Mereka akan berlapar secara melampau, melakukan senaman berlebihan dan ada yang mengambil ubat-ubatan tambahan. Seperti yang kita lihat kebanyakkan dari mereka adalah wanita walaupun 10% penghidap penyakit 'gila' ini ada yang berjantinakan LELAKI. Oh Artis! Si gila ini amat menyanjungi artis sehingga ingin menjadi cantik dan KURUS seperti artis pujaan mereka. Lihat saja pada gambar kita boleh kenal artis-artis yang berkaitan dan lebih menarik Si Gila Anoreksia juga terdiri daripada model-model yang terpaksa memperagakan baju tidak cukup kain rekaan pereka@penipu terkenal. Memang padanlah baju kecil si pemakainya juga kena kecil baharu muat dan baju tidak koyak. SAMPAH!
Apa kata kita kembara ke Afrika?



Adakah kelibat dalam gambar di atas juga menghidap Anoreksia? Bentuk badan hampir sama meskipun berlainan jantina dan warna kulit. Mereka semua adalah mangsa kekejaman spesies mereka sendiri. Sibuk membeli senjata kerana percaya ALIEN AKAN MENYERANG, saudara sendiri di benua sana dibiar berlapar dan mati kebuluran. Merujuk laman web starvation.net, setiap 2.43 saat seorang manusia akan mati kerana kebuluran. Mereka bukan sengaja tidak makan kerana ingin kurus atau mahu menjadi model pakaian dalam, tetapi mangsa kekejaman saudara-saudara syaitan yang suka berbelanja ke arah yang tiada faedahnya.
Lebih banyak kematian akibat kebuluran daripada keganasan. Jika pupus keganasan, kebuluran masih berlaku. Anoreksia tetap menjadi gaya hidup. Bodohlah manusia.
Jika anda berlapar untuk kurus, lupakan. Kerana ada yang mati kerana kebulur!

2 comments:

Ikanbilis said...

Semakin banyak makanan di proses menjadi minyak (biofuel)

ini salah...bila terbaca lembu2 di india diberi makan dedak (yang sepatutnya boleh diberi kpd warga afrika)..ini zalim!

Basuh Baju said...

Manusia ni bodoh..pentingkan luaran..

mereka yg bergucci dan berprada akan disanjung..tp otak kurus kena anoreksia tak mampu fikir..